Menu

Böjt testért és szellemért

A böjt egy évezredes hagyomány, mely valamennyi egyházban megtalálható. A böjti időszakban - mely a katolikus egyházban a hamvazószerdától húsvétig tartó 40 napos időszak - teljesen, vagy részlegesen tartózkodunk a szilárd ételek fogyasztásától.

2018/02/20

Egészséges farsangi fánk

A farsangi időszak hivatalosan vízkereszttől kezdődik, nálunk mégis leginkább februárban tetőződik a farsangi vigasság. Ez a bőséges evés-ivás időszaka, de persze csakis mértékkel és ésszel.

2018/02/16

Mozduljon ki a hidegben is!

Téli estéken sokan inkább visszahúzódnak a fűtött lakásba, és hamar megfeledkeznek az újévkor tett “minden másnap sportolni fogok” – típusú fogadalmakról. Majd tavasszal, ha jó idő lesz, nyugtatják háborgó lelkiismeretüket.

2018/02/12

10 legegészségesebb téli reggeli

A reggeli fontos, az egészségtudatos életmód alapja, amit nem jó kihagyni. Egy tápanyagokban gazdag étel egész délelőttre lendületet ad, de nem dobja meg hirtelen a vércukorszintet, segíti az emésztést, és eltelít, aminek köszönhetően a nassolási vágyat is elodázza.

2018/02/08

Jógával csökkenthető a szívbetegségek kockázata

A rotterdami Erasmus Egyetem orvosi karának kutatója 37 tanulmányt elemzett, ezekben mintegy 3000 résztvevő adatai szerepeltek. Azt fedezte fel, hogy önmagában, tehát más sport nélkül a jóga mérsékli a koleszterinszintet és a magas vérnyomást, amelyek növelik a szívbetegségek kockázatát - tudósított a BBC hírportálja a European Preventive Cardiology című szaklapban megjelent tanulmányról.

2018/02/02

2 hét – 9 kiló – bécsi diéta

Kéthetes diétánkhoz ugyan némi fegyelemre lesz szükséged, de megéri a fáradságot! A diéta étrendje egy hétre van összeállítva, de hét nap eltelte után azonnal megismételhető. Az előírt étkezési rend szigorú betartásával a szervezetben anyagcsere-változás jön létre, amelynek köszönhetően akár három évig is megőrizhetjük elért testsúlyunkat.

2018/01/28

5 ok, amiért jobb télen edzeni

Ahogy rosszabbra fordul az időjárás, sokan azonnal bevackolják magukat a négy fal közé a kanapéra, és inkább ki sem mozdulnak, mert hát hideg van, fúj a szél is, a megfelelő ruházatot is nehéz megválasztani, szóval túl sok vele a nyűg. Pedig a téli hidegben sem olyan szörnyű edzeni, sőt, ennek is megvannak a pozitívumai. Elmondjuk, mik ezek.

2018/01/24

influenza

Mi okozza az influenzát?
Az influenzát az influenzavírus okozza. A betegség kialakulásában nem csak a kórokozó játszik szerepet, hanem az egyéni védekezőképesség is. Ha az immunrendszer erős, akkor a szervezet ellenáll a vírusnak.
Az influenzavírusnak három fő típusa van: az A-, a B- és a C- vírus. Ezek közül az A a legveszélyesebb: országos, sőt, világjárványokért is felelős lehet.
A B vírus az A „kistestvére, de kevésbé agresszív. A C vírus kisebb helyi járványokat, szórványos megbetegedéseket okoz.

2018/01/20

AZ ORVOSOK EZT AZ 5 SPORTOT AJÁNLJÁK

Rendszeres testmozgással sokat tehetünk egészségünkért. A Harvard Medical School tudósai arra is választ adnak, melyik sporttal tehetünk a legtöbbet testi-lelki-szellemi jóllétünkért.

2018/01/16

10-szer több kalcium van benne, mint a tejben

10-szer több kalcium van benne, mint a tejben: isteni finom csonterősítő ételek Tele vannak hasznos anyagokkal, és akkor is eheted őket, ha nem ihatsz tejet
A kalcium a szervezet számára elengedhetetlen ásványi anyagokkal együtt a sejtek fontos építőköve, köztudottan nélkülözhetetlen szerepe van a csontok épülésében és a fogak egészséges fejlődésében, de az izmok és a vérkeringés megfelelő működését is segíti.

2018/01/12

Kerüld el idén is a betegségeket!

Minden télen torokfájással küzdesz, és nagy tételben vásárolod a százas papírzsepiket? Úgy tűnik, szervezeted nincs felkészülve a hideg, baktériumokkal és vírusokkal teli évszakra. előzd meg az idei kellemetlenségeket az alábbi tanácsokkal!

2018/01/08

Diétás ebédreceptek

A fogyókúra nem feltétlenül jelent egyet a koplalással és önsanyargatással: néha elég, ha csak egyszerűen áttérsz egy új, egészségesebb étrendre. Az alábbi recepteket például nyugodtan beillesztheted már ebbe, mert amellett, hogy nagyon finomak és táplálóak, könnyen elkészíthetők és egészségesek is!

2018/01/06

Újévi fogyás: így biztosan sikerül!

Vége az ünnepi időszaknak, a sok eszem-iszomnak, itt az újévi fogyókúra ideje! Hányszor kezdtél már újévi fogyókúrába? És hányszor volt sikeres az újévi fogyókúrád? A statisztikák azt mutatják, hogy az újévi fogyókúrák 25%-a már az első héten megbukik. Ha most biztosra szeretnél menni, hogy sikeres legyen az újévi fogyókúrád a legjobb helyen vagy!

2018/01/02

HA CSAK A HÉTVÉGÉN ÉR RÁ EDZENI

Egy egészen átfogó brit kutatás arra jutott, hogy hosszú távon nincs nagy különbség aközött, ha az ember minden egészséges életmódra vonatkozó előírásnak megfelelően a hét szinte minden napját edzéssel tölti, vagy ha csak alkalomszerűen mozog valamennyit - írja a BBC.

2017/12/30

Mozgás télen is jót tesz

Miért zárkózna el télen a szabadidős sportoktól? A mozgás télen is jót tesz, hozzájárul az erek egészséges működéséhez, fokozza az izmok vérellátását, persze ilyenkor sokkal körültekintőbbnek kell lennie, mint nyáron!

2017/12/27

Ünnepek hízás nélkül

Használj kisebb tányérokat és magas, vékony poharakat!

2017/12/20

A fekete tea jótékony hatásai

A fekete tea az egyik legnépszerűbb teafajtáink közé tartozik. A legtöbben főleg élénkítő hatása miatt kedveljük a fekete teát, pedig számtalan más jótékony hatással is rendelkezik a szervezetünk számára.

2017/12/15

Így kávézz, és egészséges maradsz

Valószínűleg minden rendszeres kávéfogyasztó tisztában van azzal, hogy a koffein függőséget okozhat.

2017/12/04

a depressziót nem csak gyógyszeres kezeléssel lehet gyógyítani.

Ez a mozgásforma a depresszió ellenszere! A kutatók szerint Új kutatások szerint a depressziót nem csak gyógyszeres kezeléssel lehet gyógyítani.

2017/12/01

Ezzel a 8 pszichológiai trükkel teheted könnyebbé az életed!

A kommunikáció másokkal nem minden ember számára egyszerű dolog. Még annak is meggyülik a baja egy-egy helyzetben, aki egyébként profinak tartja magát benne. Most hoztunk 8 olyan pszichológiai trükköt, amikkel megkönnyíthetitek magadnak és a partnereid számára a kommunkációt!

2017/11/23

Ezek a legrosszabb fogyókúrás tanácsok, amiket ember valaha kiejtett a száján!

Érdekes, mert általában az ember nem fogad el tanácsot bárkitől, ha mondjuk egészségügyi gondjai vannak. Ha baj van, akkor az orvoshoz fordul segítségért. Ha azonban a fogyásról van szó, a legtöbb nő vakon követ mindenféle hasznos ostoba tanácsot annak érdekében, hogy elérje azt a bizonyos álomalakot.

2017/11/19

"Na, ezért változtattam életmódot" - négy nő, négy vallomás

Az életmódváltás jól hangzik, ám még sokszor az áll a háttérben, hogy bikinialakot érj el, az életmódváltás nem feltétlenül erről szól, hanem arról, hogy egészségesen élj. És hogy mi kell ahhoz, hogy a bikiniformán túl is motivált légy ahhoz, hogy belevágj az életmódváltásba? Megpróbálunk erre válaszokat szerezni.

2017/11/12

Úgy érzed valami egész nap nem klappol? Lehet, hogy a vérnyomásod az oka!

Az a sanda gynúnk támadt, hogy az ember hajlamos nem felismerni az egyértelmű jeleket. Néha némi rosszullét esetén képesek vagyunk átváltani olyan erős hipochonder üzemmódba, hogy a banális, egyszerű okok az istenért sem jutnak az eszünkbe.

2017/11/09

Végleg leolvad a nagy súlyfelesleg

A jojó-effektus elkerülésében semmi sem segít olyan hatékonyan, mint a rendszeres, terhelő mozgás. A sport ugyanis hozzájárul, hogy a diéta során zsírt adj le, ne izmot.

2017/11/06

Változtass életmódot!

Tűzz ki magadnak egy célt. Például: szeretnél feszes, tónusos testet. NE az legyen a cél, hogy szeretnél megszabadulni x mennyiségű kilótól! Ha így állsz neki, eleve halálra van ítélve az egész, ugyanis nem a szám a fontos a mérlegen, hacsak nem olyan sportot űzöl versenyszerűen, ahol kilónként vannak beosztva a kategóriák – bár erről, gondolom, tudnál. Egy átlagos nőnek teljesen mindegy, hány kg van a mérlegen.

2017/11/04

A túl kevés szénhidrát fogyasztása nemhogy hasznos, de még káros is lehet

Akárcsak az élet sok más területén, úgy a diéták esetében is beszélhetünk olykor aktuális divatirányzatokról, amik általában az egészséges, kiegyensúlyozott, könnyebben betartható étrend helyett a szigorú, tilalmakkal teli táplálkozást hirdetik.

2017/11/01

„Te meddig akarsz élni?” - A kampány, amelyet azóta sem felejtettünk el

„Te meddig akarsz élni?” - A kampány, amelyet azóta sem felejtettünk el

2017/10/31

Szaunakisokos őszre: „Kismértékben orvosság, nagymértékben gyógyszer”

Itt van az ősz, itt van újra és állati hűvös van, mint mindig. Szép lassan a jégkását forrócsokira, a strandokat pedig wellness medencékre cseréltük és ha már ott vagyunk, szaunázzunk egyet! 

2017/10/30

Születési rendellenességek és vetélés – a dohányzás káros hatásai a terhesség alattSzületési rendellenességek és vetélés – a dohányzás káros hatásai a terhesség alatt

A terhesség alatti dohányzás nemcsak a magzat életét veszélyezteti, hanem a várandós anyák életét is. A cigaretta ugyanis olyan káros anyagokat tartalmaz, mint a nikotin, a szén-monoxid és a kátrány. Ezek pedig jelentősen megnövelik az esélyét annak, hogy a terhesség alatt komplikációk lépjenek fel, amik nemcsak a magzat számára lehetnek végzetesek, hanem számotokra is...

2017/10/31

4 tanács azoknak, akik a konditermet cserélik szabadtéri edzésre

A futás jó buli: szabad levegő, változatos környezet, jobban ég a kalória, és hamar látszik a változás. Ez a sok pozitív mellékhatás a kezdetek kezdetén, azonban ha az ember le akarja beszélni magát a folytatásról, az is könnyen megy. De ne tedd, fogadd meg inkább a tanácsainkat!

2017/10/28

Ne sportoljon üres gyomorral!

Ne sportoljon üres gyomorral!  Ha reggel sportol, akkor sem éget több kalóriát, mintha más napszakban edzene. Ha pedig reggeli nélkül kezd hozzá, még árt is magának!

2017/10/26

Mennyit sportoljak?

A rendszeres sportolásnak erõsítenie, nem pedig legyengítenie kell a szervezetet. Megeshet azonban, hogy nem ismerjük határainkat, és az edzés idõvel testi-lelki teherré válik. Ha megfogadod tanácsainkat, megõrizheted egészséged és a sportolás örömét is.

2017/10/23

A legjobb helyről érkezik a megerősítést: sportok, amiket együtt űzhetünk

Egy kiegyensúlyozott párkapcsolatnak közös alappillérekre van szüksége, amelyek közül az egyik lehet a közös érdeklődési kör. És ha már itt tartunk, miért ne lehetne ez az azonos pont sportolás?  A közös edzés nem csak a testeteket erősíti, hanem a kapcsolatotokat is. 

2017/10/20

A legenda és a mozgásforma, ami mögötte van – minden a pilatesről

Ha éppen most kezdesz sportolni, gyakorlatilag mindegynek érzed, hogy jóga, kardió, pilates vagy fat burn, a mozgás az csak mozgás és az összes változata állatira megerőltetőnek tűnik most még. Aztán ott vannak az előítéletek a különböző mozgásformák követőivel szemben... 

2017/10/19

Immunerősítés masszázzsal – Ha már unod ugyan azokat a köröket futni

Még időben vagyunk ahhoz, hogy nyakon csípjük a csip-csup őszi nyavalyákat. Már szedünk vitaminokat, kifosztottuk a gyümölcsstandokat és házi praktikákból is felkészültünk. Viszont évről évre egyre unalmasabb lefutni ugyan azokat a köröket, ezért most hoztunk egy fokkal izgalmasabb módszert, az immunerősítő masszázst. 

2017/10/16

Ha a szem a lélek tükre, akkor a tüdő az életmódé – beszéljünk róla?

Ősszel nem öltözünk elég melegen, az év 365 napjából nem elégszer figyelünk a táplálkozásra és legtöbbünknek vannak olyan hóbortjaink, mint a kávé és a cigaretta. Azt hisszük, elpusztíthatatlanok vagyunk, pláne fiatalon. De sajnos ez nem igaz.

2017/10/13

Megfázva is lehet futni?

C-vitamin, mézes tea, ágynyugalom - legtöbbször ezeket javasolják a megfázással küzdőknek. De okozhat-e bajt, ha az aktív életmódot élők ilyenkor sem mondanak le a futásról?

2017/10/10

Szoros a napirended? A megoldás a gyors jóga!

Habár a jóga a mozgás mellett a nyugalomról és relaxációról szól, előfordulnak olyan napok, amikor egyszerűen minden összejön, és kevés időnk marad kedvenc jógamozgásunkra. Ezekre az esetekre mutatjuk meg neked az úgynevezett „gyors jóga” programot.

2017/10/7

Hogyan lehet sokat fogyni?

Az életmódváltás sikeréhez pszichológiai tényezők is hozzájárulnak. Ha pontosan lefekteted magad elé, hogy mik a motivációid, és reális, teljesíthető célokat tűzöl ki, az máris sokat segít. A nagy, hosszú távú tervek mellett kellenek olyan dolgok is, amelyek a mindennapok küzdelmeiben nyújtanak támogatást. Az étrend tartását megkönnyítheti, ha van étrended, rendszeresen ételnaplót vezetsz, előre megtervezed a bevásárlásaidatvagy akár a hétvége folyamán előre megfőzöd az ételeket. Az edzésben sokaknak segít, ha kondibérletet vesznek, így ha nem járnak el, azt pazarlásnak érzik.

2017/10/04

Egyél kevesebbet!

Használj kisebb tányérokat és magas, vékony poharakat!

2017/10/01

Mozogj rendszeresen!

Ha odafigyelünk táplálkozási szokásainkra, akkor már tettünk egy lépést az egészséges életmód felé. Azonban ez önmagában nem elég, mindenképpen fontos valamilyen fizikai tevékenységet, aktív, vagy kevésbé aktív mozgást végeznünk, amellyel nagy mértékben hozzájárulunk egészségünk megőrzéséhez. 

2017/10/01

Mi történik, ha leszokunk a szénhidrátról?

Nagy keletje van a szénhidrátmentesítésnek - egyesek szerint a kenyeret és a tésztát egy az egyben el kellene felejtenünk. De vajon milyen következményei lehetnek, ha teljesen elhagyjuk a szénhidrátot?

2017/10/01